STEAM+ staat voor: Science (voorbereiding op de exacte vakken wiskunde, natuurkunde en scheikunde), Technology (digitale informatie technologie), Earth (Ecologie en duurzaamheid), Art (kunst en creatie), Media, + Social-emotional education (Media & Communicatie en Sociaal Emotioneel onderwijs).
Yeti-Design wil leren weer écht leuk maken voor kinderen en docenten. Denk bijv. aan naar buiten gaan en de natuur ervaren, digitale escaperooms, communicatief en vakoverschrijdend leren, experimenteren maar vooral doen! Door eenvoudige stappen en directe communicatie in het lesmateriaal kunnen leerlingen snel aan de slag met veel verschillende technieken. Ze leren hoe ze om kunnen gaan met een veranderende wereld waarin verschillende culturen, digitale media, grote informatie- stromen en goed omgaan met onze planeet inzichtelijk en hanteerbaar wordt.
Het lesmateriaal is er in verschillende vormen, zowel online als offline. Het merendeel van de programma’s is vanuit een digibord (of in print) offline te gebruiken, sommige modules zijn alleen online te volgen. Yeti maakt voor een groot deel van de lessen gebruik van STEAM+. Dit is gebaseerd op STEAM, maar met een paar extra's zoals respect voor aarde en ecologische processen, respect voor elkaar en voor mens en dier in het algemeen, om kunnen gaan met emoties en leren communiceren is ook een onderdeel van het programma.
Inhoudelijk volgt het materiaal drie domeinen:
- denken: Creatief / innovatief en probleemoplossend leren denken (en doen). STEAM+ (vakoverschrijdend lesmateriaal) geïntegreerd in het programma (lage instap, weinig tot geen basiskennis vereist van docent en leerling).
- doen: Technieken en vaardigheden leren door experimenteren en doen, fouten zijn onderdeel van het proces.
- delen: veel samenwerken, leren omgaan met elkaar, communicatie en omgaan met (digitale) media.